Velkommen til oss!

"Vår barnehage gir flyvedyktige barn"

Vi er en to-avdelingsbarnehage, som ligger sentrumsnært til på Sokna I hverdagen bruker vi gjerne nærområdet vårt, enten det er i Tusenmeteren i skogen, gapahuken eller uteområdet til skolen. Vi er rundt for å se på dyrene på gårdene eller i Sokna sentrum, med blandt annet egen brannstasjon og toget som suser forbi. Det skjer mye og i løpet av året, får vi med oss det meste. Når vi ikke er på turer, har vi en flott barnehage med rikelig av boltringsplass både inne og ute. Uteområdet vårt fikk en oppgradering i 2021, og inneholder blandt annet en sjørøverskute, lekestativer og husker av flere slag.

I Kirkemoen barnehage møter du:

• Blåmeisene for barn fra 1-3 år. Avdelingen ligger i første etasje. Her legger vi vekt på at barnet skal få en en trygg og god start på barnehagelivet, med passe utfordrende aktiviterer og hvile etter barnets behov.
  • Falketårnet for barn fra 3-6 år. Når barna er klare for det, flyvedyktige nok, som vi kaller det, flytter de opp trappen, til tårnet. Her venter en ny hverdag, med nye utfordringer og opplevelser. I trygge rammer skal barna få utforlde seg enda litt mer i nye og spennende rom og med lengre turer ut i skog og mark.