Blåmeisene

Småbarnsavdeling, 1-3 år

Blåmeisene er vår varme og hyggelige småbarnsavdeling. Her møter du voksne med åpne armer og trygge fang. Vi jobber aktivt med at barna skal få en trygg og god start på barnehagelivet og samarbeider med dere foresatte, så tilbudet blir godt tilbasset akkurat deres barn!

På Blåmeisene finner dere oss gjerne på gulvet med barna, eller i sandkassa ute. Alderen spenner seg fra de yngste, som kanskje ikke har fylt året enda og til 3-åringene. Så vi er gode til å dele opp barna i hverdagen, slik at alle skal få oppleve en barnehagehverdag tilpasset alder, personlighet og modenhet. For eksempel er det ulike behov på turer. Når 2-3-åringene er på tur, er de gjerne ute etter ulike ting å se og oppleve, mens de aller yngste har mer behov for små områder, der de trygt kan mestre å bevege seg, øve seg på å gå og å få hvile seg i en trygg og god vogn innimellom.

Fokus på Blåmeisene for tiden: Nå har vi et økt fokus på stellesituasjonen. Det er en sårbar situasjon for barna. Vi ønsker å skjerme denne stunden, ved at hvert barn får et helt eget fokus av den voksne. Vi synger, forteller regler og snakker med barnet og bruker tid på det, før de skal få gå inn til de andre å leke, så tar vi med neste barn og gir full oppmerksomhet på ny.